Ik ga op reis en ik neem mee... - Reisverslag uit Beijing, China van Moana Aaldering - WaarBenJij.nu Ik ga op reis en ik neem mee... - Reisverslag uit Beijing, China van Moana Aaldering - WaarBenJij.nu

Ik ga op reis en ik neem mee...

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Moana

10 Juli 2007 | China, Beijing

Ik neem mijn familietje mee!! Joepie! Eindelijk zijn ze er dan: mijn pap, mijn mam en mijn broertje. Het duurde nog wel even, want het vliegtuig had enige vertraging opgelopen in Finland.
Op het vliegveld stond ik moederziel alleen te wachten, op van de zenuwen. Ik was al zo lief geweest om lekker koud drinken te halen (lees: het was een opdracht, vooral koud biertje was erg belangrijk) en toen kwamen ze maar niet. Hierdoor werd natuurlijk het verlangen naar het weerzien nog groter en toen het dan eenmaal zover was, konden we alle 4 ons geluk niet op!

Eerst hebben we even lekker bijgekletst en met vol bewondering naar elkaar gekeken. Tja... ze zijn er toch echt en ze zitten nu echt met mij hier in China. De reis kan beginnen...

Het hotel in Beijing was ontzettend mooi gelegen in een oud gedeelte van de stad. Ik had een gezinskamer gereserveerd, zodat ik niet naar 5 maanden weerzien voor de keuze kwam te staan met wie ik de kamer moest delen.
De eerste dag heb ik de familie gelijk aan het werk gezet en dit werd mij 's avonds in bed niet door iedereen in dank afgenomen. Hahaha...
Vooral Orry had een rustige dag voor ogen gehad. Dus vooruit dan maar, ik gaf ze de kans om lekker uit te slapen op de eerste ochtend in the Big City.

Twee nachten zijn we gebleven. Het lijkt misschien wat kort maar we eindigen de reis ook weer in Beijing en zullen dan een week in hetzelfde hotel verblijven.

De eerste stad die we met de trein gingen bezoeken was Zhengzhou. In grote tegenstelling met het vorige hotel, zaten we hier in... tja hoe met je het noemen, een hotel is een te mooi woord voor zoiets jakkiebah. Laten we het zo zeggen, hygienisch was het niet en slapen ging nog net. Maar dat kwam meer door de vermoeidheid dan dat we zo comfortabel lagen.
Maar goed... dit is nou eenmaal China en zulke dingen hadden we wel verwacht. Zo snel echter niet.

Gelukkig was deze kwelling maar voor 1 nacht en vervolgden we onze reis naar Dengfeng. En God was met ons... want alle-ma-machies wat een mooi en luxe hotel kregen we voorgeschoteld. Heerlijk!!
Vanuit deze stad bezochten wij de tempel Shaolin, hier is de vechtkunst Kungfu ontstaan. Deze trekpleister had ik speciaal voor mijn broertje uitgekozen en ja hoor.. hij was helemaal verkocht. De ninja-spullen werden weer tevoorschijn gehaald op de hotelkamer en het was net Bruce Lee in levende lijve waarmee ik de kamer mocht delen. Dat gaf een erg beschermend en veilig gevoel.
(mam noemt hem: de gespierde spijker)

Nou.. even snel een einde aan breien want ze staan hier op mij te wachten. FF snel nog kwijt dat we her en der flink worden afgezet. Maar op dit moment komen we even lekker rustig bij in Yangzhou.
Prachtige stad!
Mam wil ook nog wat neer krabbelen..
Dus ik zeg alvast tot snel ziens! Dikke kus van mij!

Even snel een krabbel van mij.Het is weer vanouds met zijn 4tjes.Onze verbazing is dan ook zeer groot als we horen (na 3 jaar opleiding en 5 maanden stage) hoe Moana toch goed Chinees kan. Het heeft toch nog nut dat ze deze opleiding gekozen heeft. Wij zijn trots op haar. Wij mailen nog wel een keer en laten wel wat horen wanneer wij in Beijing zijn.
Groetjes!!!

  • 10 Juli 2007 - 11:55

    Anne:

    JEUJJJJJJJJJJJJ leuk om een berichtje te lezen!!! Ontzettend fijn dat jullie weer samen zijn!! Ik hoop dat jullie verder een fantastische reis zullen hebben en ik tel de dagen tot jullie terug zijn af :)!

    Dikke kus en liefs Anne

  • 10 Juli 2007 - 14:17

    Hennie En Appie:

    Hardstikke leuk om te lezen dat jullie als herenigd gezinnetje het zo fijn hebben samen. Moana pas je goed op de familie?
    Hier is het nog steeds nat en (veel) te koud. Er komen vast wel betere tijden.

  • 10 Juli 2007 - 15:07

    Jannes:

    Heeeej the family is reunited! Lekker zeg! Geniet nog van de rest van de reis!Hoelang blijven ze? Ben benieuwd naar wat jullie nog meer gaan doen en bekijken!

    Tot snel beebs! Kus

  • 10 Juli 2007 - 23:05

    MeL:

    echt weer zo'n uitspraak van je ma hoor!:) have fun met z'n allen.. en wil je me nog even je huisnummer mailen of zo, je straatnaam wist ik nog wel te herinneren! heb je stapeltje post nog steeds..
    fijne vakantie en neem wat zon mee wat achter al die smog wolken verstopt zit!
    kan niet wachten tot je terug bent..

    kuzzie

  • 11 Juli 2007 - 13:16

    Shan Shan:

    Hey liefie!

    Leuk dat je het zo naar je zin hebt met je familie ;) Mijn broertje komt over een weekje naar Wencheng dus daar kijk ik wel naar uit! Nou have a nice trip (yi lu shun feng) en tot gauw in NL... Dan kom ik zeker weten jou en Willie opzoeken in Sittard en dan kunnen we onze verhaaltjes uitwisselen!

    Love You
    Kussies
    Het meisje uit 501 ;)

  • 12 Juli 2007 - 05:59

    Oud Roomie:

    Heee ex roomie,
    Wat fijn te lezen dat het goed gaat met jullie! Wat toevallig dat we elkaar trefte op de eerste avond!
    Wij zijn ondertussen al aan onze 4de stad bezig, Qufu, de geboortestad van Conficius.
    Heel veel pezier emt je fam en we zien elkaar weer in Maastricht!!!

    Dikke kus Lana

  • 12 Juli 2007 - 09:53

    Zhudi:

    Heb jij van tevoren goed beslist waar je heen zou gaan? Ik beslis het nu een beetje op het laatste moment (het hele go-where-the-wind-blows idee) en dat is erg prettig, alleen heb ik nu geen idee waar ik moet beginnen... Ik wil alles wel zien! :)

    Ben blij dat je het zo leuk hebt! Stinky hotels zijn nou eenmaal een onderdeel van China, gelukkig drukt het de pret niet. Have fun!

  • 15 Juli 2007 - 17:59

    Hanny:

    Ja, ja ik hoor 't al, jullie hebben 't prima naar jullie zin. Geweldig!!! Houen zo!!! Ben vannacht terug gekomen uit Spanje. Heb geloof ik het mooie weer mee naar Nederland genomen, want het is nu harstikke warm hier!
    Zie uit naar jullie nieuwe bericht!
    XXXX

  • 16 Juli 2007 - 08:42

    Rozanne:

    Ook ik kom net uit Spanje, maar ik denk dat IK het mooie weer mee terug genomen heb ;)
    Helaas ben ik weer aan het werk, dus genieten jullie maar flink daar van alles!
    En toch hoop ik stiekem dat de tijd snel gaat zodat jullie snel weer terug zijn...

    Liefs

  • 16 Juli 2007 - 10:13

    Karin:

    Hey Mo!
    Wat leuk om te lezen dat het jullie ook super bevalt. De hotels zijn vrij luxe vind ik zelf ook voor een kwat! Kan niet wachten om jullie allemaal weer te zien in Volendam, neem het hele weekend vrij gaan we gezellig stappen en shoppen natuurlijk!
    Have fun!
    Kus Karin

  • 21 Juli 2007 - 07:22

    Willy:

    hee liefie!!

    Blij dat jullie het zo leuk hebben! Hoop dat alles nog goed gaat met jou en de fam. Zit op t moment aan de grens van Vietnam en we gaan morgen over. Alles gaat goed en het fietsen is superzwaar. Geniet nog van jullie vakantie en heel veel plezier!
    Tot op lowlands! Waaah!
    Mis je heel erg trouwens en moeten snel even een ouwehoerweek inlassen. Maar daar hebben we straks alle tijd voor. Een hele dikke zoen. XXX

  • 26 Juli 2007 - 12:11

    Gerrit-Derwy:

    Hoop dat jullie het allemaal goed naar jullie zin hebben gehad, ik hoor alles wel als we terug zijn, wij gaan over een uurtje vertrekken naar Spanje en zijn de 19e augustus terug.
    Een hele goeie terugreis allemaal!!

    groetjes Gerrit-Derwy




  • 29 Juli 2007 - 17:40

    Judith:

    Ey Mo!

    Hoe gaat het met je? Uit je verhalen kan ik opmaken dat het goed gaat! Een tijdje geleden sprak ik je moeder bij de bushalte in Doesburg, hihihi. Ze vertelde me over de reis die ze gingen maken. Ze keek er erg naar uit! Toen hoorde ik ook van haar dat je het erg naar je zin hebt in China! Fijn omdat te horen! Wanneer je weer in Nederland bent hoop ik je snel een keer te zien en spreken. Erg benieuwd ben ik dan ook naar je Chinese babbel, hihi.

    Veel liefs Juud

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Beijing

Moana

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 160
Totaal aantal bezoekers 13213

Voorgaande reizen:

16 Februari 2007 - 17 Februari 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: