Het is nog steeds wel spannend en toch ook fijn! - Reisverslag uit Beijing, China van Moana Aaldering - WaarBenJij.nu Het is nog steeds wel spannend en toch ook fijn! - Reisverslag uit Beijing, China van Moana Aaldering - WaarBenJij.nu

Het is nog steeds wel spannend en toch ook fijn!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Moana

12 Juni 2007 | China, Beijing

Ja lieve mensen, hier ben ik dan weer! En ik ben nog maar 21 nachtjes verwijderd van het weerzien met mijn lieve pap, mam en broertje. Alhoewel, mijn broertje is ondertussen aan het autorijden en woont al op zichzelf... weinig "broertje" meer aan dus. Het geeft wel aan hoe snel alles is gegaan. In totaal nog maar drie weekenden die ik met pijn in mijn hart aftel en steeds sneller aan zie komen.

Natuurlijk staat er nog wel wat op de planning deze laatste daagjes. Aankomend weekend zijn Willy, Sam en ik uitgenodigd om naar een strandhuisje te komen van een aantal Amerikanen die wij hier hebben ontmoet. Willy en Sam zijn hier al een keer eerder geweest, tijdens de vakantie. Ik zat toen lekker met mijn kont en Fransiska op Hainan. Hainan is het meest zuidelijk gelegen eiland van China en ligt op gelijke hoogte met Thailand. Een week lang hebben wij ons daar vermaakt in de Zuid-Chinese Zee. Het strand was daar echt heerlijk, we hadden alleen de pech met het weer. 300 Dagen per jaar schijnt er de zon, maar natuurlijk niet toen wij arriveerden. Ook de dagen erna was het er erg bewolkt, maar dat mocht de pret gelukkig niet drukken. Eveneens had onze zwemdrang er niet onder te lijden.
Mocht het jullie ook nog nooit zijn opgevallen (ik merkte het pas na alle oh’s en ah’s toen ik weer terug was in Beijing) ik kan echt zwart worden! Wat ik vorig jaar in Kos gekweekt had in 2 weken, deed ik in Hainan in 2 dagen… Asjemenou en inderdaad wat ging dat snel.

Maar goed, ik was aan het vertellen over onze planning van aankomend weekend. De zojuist genoemde Amerikanen zijn zo gek als een deur en geweldige mensen. Ze zijn absoluut niet zoals wij ze in Nederland kennen van Jerry Springer en Oprah. Ze zijn zeg maar het tegenovergestelde van de ‘typische Amerikaan’. Eén van hen is echt mijn held. Hij maakt namelijk animatie voor Disney! Hij heeft gewoon aan Shrek meegeholpen! Aan SHREK!!! Hoe te gek is dat? En wanneer hij er niet uit gezien had als Jensen, dan had ik best een beschuitje met hem willen eten. (ik denk nu nog na of zijn geld op kan wegen tegen zijn looks, maar ben toch bang van niet)
De rest van de crew zijn allemaal levensgenieters en daar houden wij natuurlijk van, want wij doen ook niets anders hier. Het is nog steeds een luizen leventje waarvan het mij grote moeite gaat kosten om er straks afstand van te doen. Het enige wat mij niet zint is het weer. Als ik het zou moeten omschrijven op weerbericht.nl dan zou ik zeggen: De komende week dikke koppijn weer! Doe vooral niets, ga lekker liggen op bed, zet de airco aan en verroer je niet. Hmmm… dat is dan ook zo ongeveer wat wij doen.

Straks is de rust weer een beetje voorbij, want de tentamens beginnen over 1,5 week alweer. Tot nu toe nog weinig tot niets gedaan, maar daar hebben mijn cijfers de vorige keer ook niet onder geleden. Een massage, manicure, pedicure, lekkere etentjes en vooral veel feestjes staan er verder nog op de planning. Nog even genieten van hoe het is om in luxe te leven.
Ik heb jullie er weinig van mee kunnen laten proeven, omdat ik niet de persoon ben om achter een computer te zitten. Toch hoop ik dat jullie mijn verhalen met plezier hebben gelezen. Dit zal namelijk voorlopig de laatste zijn, maar misschien dat ik tijdens het reizen nog een berichtje plaats. (reken er maar niet op haha)
En oja, iets waar jullie nog trots op kunnen zijn: ik heb gister mijn eerste officiële sollicitatiebrief verstuurd, nu nog afwachten…

Nou lief publiek, dit was het weer. Heel erg bedankt voor de reacties elke keer en ik hoop dat ik volgend jaar, wanneer ik weer in Beijing zit, nog steeds van iedereen zal blijven horen!

Een hele dikke knuffel van Moana

  • 12 Juni 2007 - 08:25

    MeL:

    moooowie....

    was net bezig met een opdracht toen er opeens zo'n schermpje tevoorschijn kwam met de mededeling dat je een nieuw verhaaltje geplaatst had, een goed moment om pauze in te lassen!:)
    zo te horen krijg je die 3 weken wel lekker vol met getut en daarna nog even een vakantietje met de aalderings! en voor je het weet ben je weer terug om al je verhaaltjes in real life te vertellen! kan niet wachten schat.. en wat die jensen lookalike betreft, als hij zo'n dikke portemonnee heeft kan hij zich toch laten verbouwen?:) lijkt me best wel een win-win situatie! (hoezo we zijn oppervlakkig?)

    tot heel gauw,
    dikke kus Mellie

  • 12 Juni 2007 - 09:20

    Romy:

    heey schat, leuk verhaal! nou veeeeeeeeeeel plezier nog daaaaaar!!!!!! en nog even en je ouders zijn dr! eg heeel leuk!
    kusjesliefssss mij

  • 12 Juni 2007 - 16:00

    Dirk:

    Wat een bevenissen. Nu begint het

    JOURNAAL

    ajuus.

  • 12 Juni 2007 - 19:39

    *Gil:

    eeey moowtjuh...jeuj..alweer zo'n leuk verhaaltje:D...nou fijn dat je het daar zo leuk hebt..enne goed van je cijfers hoor...en nu op naar de volgende eh...die moeten ook weer toppie worden..hihi..nou meid geniet er nog ff lekker van..en ga je snel weers zien eh...daag moowtjuh oceaantjuh!!!! Dikke kus(k)XxX *Gil

  • 13 Juni 2007 - 06:58

    Rozanne:

    Hey Lieverd!

    Ik ben al echt aan het aftellen... nog maar fftjes en ik zie je weer lekker! (Voor hoe kort het dan ook is tot ik ga..). Maar geniet daar nog maar ff goed en helemaal als je ouders en Orry er zijn!
    Ik ben erg benieuwd naar foto's van je! Nou moet ik het steeds met die ene foto doen ;-)

    Veel liefs van mij

  • 13 Juni 2007 - 07:23

    Hanny:

    Lieve Moana, hé hé ik heb het gevoel alsof ik thuis kom ha-ha. Je bent gelukkig weinig veranderd. Zitten nog op dezelfde golflengte. Ik word wel jaloers als ik je verhalen lees. Je heb inmiddels al heel wat van de wereld gezien. Leuk hoor. Ja, nog even en je kunt je familie weer in je armen sluiten. Geniet er maar van.See you in Holland.
    Dikke knuffel Hanny

  • 15 Juni 2007 - 10:37

    Jannes:

    Heej lieverd!!

    You put a smile on my face!!

    Het bezoek van je familie wordt vast en zeker helemaal the max!! Geniet ervan!

    Ik bel je snel!

    Liefs Jannes

  • 18 Juni 2007 - 08:55

    Mams:

    Hoi schat,je vroeg aan mij om toch even een berichtje te schrijven.Over 2weken zien we elkaar(eindelijk)en gaan een maand heerlijk genieten.Vind het super voor je dat je daar zon(kommaatje lukt niet boven de n)gezellige stagetijd hebt gehad.Dan kan je weer plannen maken voor het volgend jaar.Maar eerst lekker genieten!!!!!!!!!!!!!!!!!!!dikkeKUS mam.

  • 27 Juni 2007 - 17:28

    Appie En Hennie:

    lieve nicht, geweldig nieuws een stage adres! en tentames gehaald!! van harte nog even een luizen leventje dan komt de zware taak om pa,ma en broer door t land te begeleiden hihi,spannend allemaal heel veel plezier samen tot augustus, dikke kus van je familie

  • 28 Juni 2007 - 06:57

    Wil Van Kessel:

    Hallo lieve oud-leerling. Ik hoorde van de moeder dat jij in China zit. Wat een onderneming. Wel knap hoor dat je dat doet. Ik ben met kerst en oud en nieuw in China geweest. Els en ik hebben daar een reis gemaakt van Peking naar Kanton, met de trein, van 3300 km. Veel gereisd met nachttreinen. Het was overweldigend. Peking vond ik op zich geen echt mooie stad maar de dingen die ik heb gezien waren fantastisch. We zijn naar het zomerpaleis, de Llama-tempel, de Hemelse toren, de verboden stad, het mausoleum van Mao, het Beihan-park, de opera, de acrobatenshow en natuurlijk naar de muur geweest. Geweldig, al die mooie bouwwerken en die kleuren. Daarna zijn we naar het ommuurde Pingyao, Xi'an met het terracottaleger en Yuangshuo met het karstgebergte geweest. Daar hebben we gefietst en op bamboevlotten gevaren. We hebben ook nog naar de aalscholvervisserij gekeken. We hebben er erg van genoten. Ik vind het leuk wat over je gelezen te hebben. Ik wens je daar veel succes en geluk. Fijn voor je dat je ouders en broer komen. Ze verheugen zich daar al op. Groetjes van Wil van Kessel.

  • 28 Juni 2007 - 12:00

    MeL:

    ej moowtje, ik lees al dat je tentamens erg goed verlopen zijn (zoals altijd!)
    hoop dat je nu van je vakantie kan genieten..
    ik heb nog een stapeltje post voor je liggen, zal het zo snel mogelijk doorsturen naar doesjeburg!
    tot gauw, kusje

  • 08 Juli 2007 - 09:05

    Willy:

    hee schatje!!

    Hoe gaat het nu dan met je? Post eens wat over je reis. Mijn ouders zijn net aangekomen en ze zijn nu aan het douchen, wel erg leuk! Gaan zo even wat drinken en eten enzo. En overmorgen beklimmen we de fiets. Hebben ze al gekocht, echt wel een stoer ding. Nou laat even weten hoe het is en geniet van je reis!! XXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Beijing

Moana

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 134
Totaal aantal bezoekers 13213

Voorgaande reizen:

16 Februari 2007 - 17 Februari 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: