007 meets China - Reisverslag uit Beijing, China van Moana Aaldering - WaarBenJij.nu 007 meets China - Reisverslag uit Beijing, China van Moana Aaldering - WaarBenJij.nu

007 meets China

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Moana

20 Februari 2008 | China, Beijing

Intro:
Jullie favoriete avonturier is voor haar derde keer in haar leven veilig aangekomen in China en sindsdien lijdt zij aan chronisch slaapgebrek. Hierdoor is het Senseo-apparaat haar trouwste collega geworden.

Verhaal:
Vrijdag vertrok ik dus met Scandinavian Airlines naar het land met de grootst groeiende economie. In het vliegtuig kwam ik voor een onaangename verrassing te staan: ik moest betalen voor mijn kopje thee. Nog grotere verrassing: Zweden heeft geen Euro… Tja als ik mij nou had verdiept in DING FLOP BING NOG WAT dan had ik het vast en zeker geweten. Maar goed, al met al moest ik dus maar liefst 3 Euro afrekenen voor een zielig kopje thee en dat terwijl ik drinken had meegenomen. Helaas had ik al besteld en kon ik niet meer terug. Ik hoopte alleen maar hevig dat deze hoge tarieven niet zouden gelden tijdens de lange zit naar Beijing. Gelukkig was dit niet het geval en heb ik, op wat vertraging na, een comfortabele reis gehad.

Op het vliegveld stonden mijn lieve klasgenootjes Linda en Willy mij op te wachten en brachten mij naar het appartement waar ik de komende tijd zal verblijven. Het appartement was boven mijn verwachtingen, echt heel erg mooi! In het midden van het appartementencomplex bevindt zich een centrum onder de grond, waar je kan zwemmen, squashen, karaoke, fitnessen, kaarten, deelnemen aan zanglessen, enz., enz. De tennisbaan buiten en de sfeerverlichting maken het helemaal af.

Mijn lieve nieuwe homie Willy had al heel veel voor mij geregeld, zelfs een spiksplinternieuw bed. Het ligt weliswaar helemaal kl*** maar daar verzin ik nog wel iets op. Het bed deel ik met mijn nieuwe bedgenoot Bar de Beer, want het is echt veel te groot voor in mijn eentje. De toegang tot alle luxe in ons centrum was helaas voor mij nog niet weggelegd, ik ben namelijk nog niet in het trotse bezit van een sportkaart. Maar ook voor dit probleem had mijn nieuwe homie een oplossing: stiekem naar binnen sneaken, terwijl zij het vrouwtje van de balie zou afleiden. Jaja…het was wat, maar het is gelukt!

Naast het appartement bevalt mijn kantoor ook prima. Het werk is afwisselend en op het moment ben ik vooral bezig met het regelen van het cabaret. Erg leuk om te doen.
Maar goed .. jullie kennen mij, ik heb jullie wel weer genoeg ge-update.
Wel krabbelen, vind ik leuk om te lezen!!

Veel liefs en een dikke kus,
Moana

  • 20 Februari 2008 - 04:45

    Moana:

    wat een leuk verhaal!

  • 20 Februari 2008 - 07:43

    Anne:

    Lieve Mo!!

    Zo dat is een snelle update voor jouw doen! ;)! Ben iig erg blij om te lezen dat je een goede reis hebt gehad!

    Jullie appartementencomplex klinkt helemaal super....wat een faciliteiten...ga je vast en zeker veel van genieten!

    Nou meissie ik zal je sneller uitgebreid mailen of zelfs bellen!!! Leuk dat t zoooo goedkoop is!!!!!! :D!

    Mis jou!!!!!!!!

    Dikke kus en knuffel!!!
    xxxxxx Anne

  • 20 Februari 2008 - 07:51

    Sammie:

    Hey Moana!

    Klinkt allemaal super hoor ;)
    Wel foto's maken van het appartement...
    Ben nu wel benieuwd hoe het eruit ziet.

    Bij mij gaat alles op stage zijn gangetje en ben al redelijk gewend aan het vroege opstaan haha!

    Maargoed... enjoy en spreken elkaar gauw weer!

    Dikke Kus (aan aan Willie)
    Sammie

    Ps. Had niet zo een snelle update van jou verwacht :P

  • 20 Februari 2008 - 09:53

    Barry:

    Hoi hoi,

    Heb jij nog enige tips om naar toe te gaan morgen? Ik ga morgen namelijk vanuit Qingdao terug naar Beijing en heb daar 2 dagen eigen tijd. Ben namelijk op weg voor mijn werk en zaterda vlieg ik terug naar Amsterdam.

    Alle tips zijn welkom natuurlijk...

    Groeten,

    barry (barryklijn.waarbenjij.nu)

  • 20 Februari 2008 - 10:24

    Roooms:

    heeeey lievie haha wat lees ik hier nog een Barry ?
    hihi toevallig, maaar verder alles leuk en mooi dus daar ! :) hoor niets over het weer dus zal wel koud maar mooi eer zijn. heb hier ook ni eg te klagen. ik kwam je ook even updaten , morgen ga ik ..... ik mail je wel dikkke kussssssssss

  • 20 Februari 2008 - 12:21

    Peter:

    Mootje!

    Wow nu al een verhaaltje van jou, wat goed!!! Doe mij ook zo'n zwem/fitness/karaoke toestand hier op de Loddero ;) Cool, daar moet je het dus wel goed vol kunnen houden!

    Veel plezier en succes met werk!
    x

  • 20 Februari 2008 - 12:45

    Lana:

    Heeey Mo,

    Ik had je nog 2 smsje gestuurd toen je nog ik NL was maar geloof dat je die niet gezien hebt, aangezien je niet gereageerd hebt...

    Ik wil heeeeel graag jullie appartment komen bekijken!!! Ik kom 9 maart aan! Dan kom ik snel eens langs, als jullie dat gezellig vinden...

    Succes met de stage en tot snel!

    Kus

  • 20 Februari 2008 - 14:38

    Mel:

    mowiieeeee...
    door allemaal omstandigheden niet meer kunnen meeten om 'afscheid' te nemen, ik hoop dat je het wederom naar je zin gaat hebben in het grote China!
    love you..

  • 20 Februari 2008 - 14:48

    Orry,ma En Pa:

    Gelukkig hoefde je niet onderweg te be-
    talen, ik maakte mij al zorgen over mijn
    creditpas.
    Mooi dat het op kantoor ook leuk is,je
    appartement ook aardig, maar het eerste
    vind ik toch belangrijker: de eerste in-
    druk, he.
    Verder weinig nieuws,a.s. maandag begin
    ik weer te werken, heb bij Jannie en oma
    de tuin opgeknapt. Je moeder is naar de
    dokter geweest voor controle, alles goed.
    Je broer wordt ondertussen een dure kost-
    ganger. Ook wel gezellig, hij lult je de
    oren van de kop. Dat was het wel. Groeten
    aan Willy en een knuffel van ons.
    Je vader.

  • 20 Februari 2008 - 16:06

    Gil:

    Eey moowtje...ahahaha je senseo apparaat...er zullen dan wel lekker veel pats door heen gaan.maar leuk dat je zo'n mooi appartement hebt..dus je gaat strax de sterren van de hemel zingen met de karaoke hahaah...mja ik kom begin binnekort wel even met een gat graven zodak je aan de andere kant ff de groeten kan doen..;)...nou moowtje..ik laat nog wel een krabbel achter..en zie en spreek je gauw weers XxX Gil

  • 20 Februari 2008 - 19:54

    Ilja:

    Wat leuk om wat van je te lezen. Heerlijk dat je in die rijkdom terechtgekomen bent. Ik hoop dat je er flink van gaat genieten. Maar goed, ik weet zeker dat het wel snor zit met Willy en jou daar.
    Hoop je snel weer te spreken. Heel veel succes vast en een dikke knuffel.

    XXX Ilja

  • 20 Februari 2008 - 20:08

    Janneke:

    Hey Hon'

    Wat een supersnelle update! Kben blij om te lezen dat het goed gaat, en je huis met je complete complex klinkt fenomenaal!
    Jammer dat ik je niet echt heb kunnen uitzwaaien voor je vertrok.. Maar ik kom je wel weer 'inzwaaien' straks!

    Kusje

  • 20 Februari 2008 - 23:00

    Juud:

    Hoi Mo!

    Wat een spannende verhalen weer! Ik ga de site weer goed in de gaten houden en hoop dit keer op foto's! ;-)

    Liefs Juud

  • 21 Februari 2008 - 22:20

    Rozanne:

    Lieverd!!

    Gelukkig ben je veilig aangekomen!
    En wat een luxe!! Ben wel jaloers hoor, ik slaap nu 3 dagen in een 10-beddorm met 2 ERRUG snurkende jongens! (Grrrr!!!!)
    Ik heb de pot goud nog niet gevonden onderaan de regenboog, anders vloog ik echt eventjes naar je toe vanuit hier... :-(
    Maar dan moet ik maar blijven uitkijken naar je terugkomst en dan gaan we noooooooit meer zoveel maanden elkaar niet zien!!! Ik ben al begonnen met leuke dingen te verzinnen die we kunnen doen als we allebei weer terug zijn.. :D

    Heel veel succes en natuurlijk veel plezier daar! Geniet ervan, want voordat je het weet is het voorbij!!

    Dikke kus van mij xxxxx

  • 22 Februari 2008 - 22:45

    Kim En George:

    Hi Moana,

    Na wat zoek en speurwerk hebben we je site gevonden! Fijn dat je het naar je zin hebt daar! Geniet ervan, want voor je het weet ben je weer terug. Hier gaat alles goed. Heb nu lekker een week vakantie en dan nog maar drie weken voordat Roos terug is :)

    Doei....

    Liefs Kim en George

  • 03 Maart 2008 - 19:05

    Barney Rubbles:

    Hey schat,

    heerlijk verhaal a la moana. Ik wil wel foto's sien binnenkort. Nou geniet enso.

    xxx

    barry

  • 10 Maart 2008 - 21:09

    Petra:

    heej Moana!

    Goed te horen dat je het zo naar je zin hebt daar! Je appartement klinkt niet verkeerd, tof! Inmiddels al een sportkaart? ;-)

    En ik heb dat trouwens ook wel 'ns gehad van dat kopje thee. Je bent niet de enige sufferd wat dat betreft.. :-P

    Nichtje, geniet ervan daar! Doe mooie ervaringen op! :-)

    dag!
    liefs petra

  • 10 Maart 2008 - 22:40

    Anja:

    hey meissie
    Fijn dat je het daar naar je zin hebt.
    Je appartement klinkt super!

    Heb gehoord dat je tegenwoordig een fiets hebt hahaha. Moet je wel even beter de weg leren kennen anders fiets je zoveel zonder het nodig is hihihi.

    Nou meis vermaak je daar nog even en voor je het weet ben je weer terug in het kikkerlandje.

    Dikke knuffel anja

  • 12 Maart 2008 - 14:26

    Ricardo:

    ey moowtje. Hoe is die dan.. nohhh Sit je gewoon in dat gekke China.... Wat moet je daar nou. Oh ja.. jij doet iets met die taal toch. Je krijgt groeten van freddie. Jammer dat we elkaar lang niet gesproken hebben. Moet je is bellen. In china hebben mensen toch wel mobiel.

    kus kus
    bonk bonk

    ricardo

  • 13 Maart 2008 - 19:38

    Piet:

    Leuk dat je aan de verjaardag van Ivar hebt gedacht. We zijn blij dat alles goed met je gaat. Vandaag met je moeder en Nic. bij Du Midi aan de koffie geweest, lekker in het zonnetje en iedereen maar hallo zwaaien. Natuurlijk flipt je moeder door het mooie weer, en omdat we je natuurlijk al een beetje missen. Genoeg verteld, we houden contact. Later. Oh ja, groet van ons allen. Tjauw

  • 16 Maart 2008 - 20:02

    Cas:

    hej mootje,hoe is het dan?mis jouw ook.groetjes casje

  • 02 April 2008 - 06:55

    Hanny:

    Ha die Moana,
    Hoorde van je moeder dat je i.v.m. je werk leuke, spannende mensen ontmoet!
    Geweldig! Heeft jouw bedrijf voor ons geen 'stageplek' ha ha
    Kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Beijing

Moana

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 124
Totaal aantal bezoekers 13209

Voorgaande reizen:

16 Februari 2007 - 17 Februari 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: