ik ben Alice in Wonderland!!!! - Reisverslag uit Beijing, China van Moana Aaldering - WaarBenJij.nu ik ben Alice in Wonderland!!!! - Reisverslag uit Beijing, China van Moana Aaldering - WaarBenJij.nu

ik ben Alice in Wonderland!!!!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Moana

16 April 2007 | China, Beijing

Een beetje schaamtegevoel bekroop mij toen ik de datum van mijn vorige bericht aanschouwde.. Wat een lange tijd geleden zeg! De tijd moet wel voorbij vliegen, want voor mijn gevoel heb ik het pas twee weken geleden geplaatst.

Het leventje hier zet zich in een rap tempo voort, alsof het niet toe is gestaan om een dag even tot bezinning te komen. Het is net als Alice in Wonderland, ik trek een deurtje open en er gebeuren allemaal avonturen en de tijd doet er op dat moment niet toe, maar achteraf is de tijd veels te snel gegaan.

De schooldagen vliegen ook voorbij en dat is maar goed ook.
Twee dagen in de week hebben we les tot 14.30uur en de andere dagen zijn we om 11.30uur al aan het genieten van onze vrijheid! Dat betekent dus een beetje bij elkaar op de kamers hangen en oneindig lang kletsen (hier bestaat 'uitgepraat zijn' niet). Met de meiden hier is het net alsof we op een kamp zitten waar elke dag weer iets spannends gebeurd.
Er wordt ook nog steeds met vol enthousiasme met elkaar gegeten en uitgegaan. De gezelligheid voert hier echt de boventoon en dat maakt het leven hier geweldig!

Twee weken geleden heb ik dan ook eindelijk mijn eerste culturele uitstapje gemaakt. Samen met de Rotterdammers en 7 mensen uit onze klas hadden we een touringbus gehuurd om een oud historische dorpje midden in de bergen te bezichtigen. De reis duurde zo'n 3 uur en eenmaal daar viel het vies tegen. Er was bijna geen enkel groen te bekennen en als dochter van een boerenzoon mis je dan echt iets :)
Met een klein groepje zijn we de bergen nog ingetrokken en vanuit het hoogste punt daar was het uizicht toch wel erg mooi. Ik voelde me net Frodo in Lord of the Ring, zo midden in de bergen, klimmend omhoog.

Het weer blijft erg afwisselend. De ene dag is het bijna 20 graden maar de volgende dag heb je gewoon weer je winterjas nodig. Bah! En dan hoor ik al die verhalen uit Nederland met jullie 28 graden! Echt belachelijk! Maar goed.. op de mooie dagen proberen we wel volop te genieten door lekker in ons favoriete park 'Tempel of the Sun' te gaan zitten. In Beijing zijn erg veel parken te bezichtigen, waarvan ik er nou 3 heb gezien. Het meest bekende onder de toeristen is het Chaoyang Park, waar ik erg weinig aan vind. Het Beihai Park is wel erg mooi en daar vind je ook wel een beetje historie terug. In dit park heb je een ontzettend mooi uitzicht. Drie weken geleden zijn we met een stel vrienden 's avonds naar het park gegaan en hebben daar ontzettende lol gehad door verstoppertje te spelen. Degene die mij goed kennen weten dat ik niets liever doe en helemaal door het dolle heen was. Gelukkig waren de anderen ook erg te porren voor het idee... dus zo geschiedde dat Moana in Beijing, 's avonds laat, met vrienden, verstoppertje heeft gespeeld!!hihi...
Omdat we toch al helemaal terug waren in onze kindertijd zijn we doorgegaan met 'spelen'. We zijn het hele park doorgeklommen op plaatsen waar we eigenlijk niet mochten komen (lees: we hebben zwaar de wet overtreden). Het was een erg leuke avond waar ik altijd op terug zal blijven kijken met een big smile!

Naast alle ontspanning hier begint de stress nu ook wel toe te nemen, want volgende week staan de tentamens voor de deur (ieieieie!!!). Het is erg moeilijk in te schatten wat voor soort tentamen we precies krijgen en wat je moet leren. Woensdag komt mr. Hu (onze docent uit Nederland) op bezoek en hopelijk kan hij ons wat meer duidelijkheid verschaffen.

Nu ik zo aan het schrijven ben, vind ik het erg moeilijk om een selectie te maken van wat er hier allemaal gebeurd. Dus mochten jullie nog iets missen laat het me weten!

En buurmeisje Mel: Er zijn hier bijna geen paarden te zien. De mensen hier zijn niet zo gek op dieren. Ze gebruiken soms wel grote paarden om een kar met fruit vooruit te trekken en het fruit verkopen ze dan op straat. Er is hier wel een land erg dichtbij, Mongolie, waar mensen alles met paard doen. Veel vrienden van mij gaan daar nog heen om paard te rijden, ik zal vragen of ze foto's voor je nemen! Bedankt voor je lieve berichtje!

Jullie allemaal natuurlijk bedankt! Ik zal eens de tijd gaan nemen om ook eens te mailen.. maar wel na de tentamens!!!

Mis jullie allemaal!!! En wou dat ik iedereen even kon horen en zien. Maar goed, ik ben al blij met internet en met al jullie reacties!

Tot gauw lieve mensen en dit keer zal ik er niet zo'n lange tijd overheen laten gaan!

Heel erg veel liefs en dikke kussies van Moana!!!!!xxxxxx

  • 16 April 2007 - 05:04

    Ilja:

    Hallo Moana!

    Ik vond het even leuk om de eerste te zijn die een berichtje plaatst op je site!!
    Het is hier inderdaad gezellig en de tijd gaat steeds sneller lijkt wel. We gaan nog veel doen!!! ;-)

    Tot straks bij het eten!

    Kussies,
    Ilja

  • 16 April 2007 - 06:55

    Rozanne:

    Hey lieve Mo!

    Ik ben echt zo blij dat je het helemaal naar je zin hebt daar!!
    Ik mis alleen het kopje 'jongens' in je berichtje! ;-) maar dat hoor ik graag allemaal per mail! hihi!

    Mootje, geniet daar nog lekker van alles! En heel veel succes met je tentamens!!

    Dikke kus van Roos

  • 16 April 2007 - 07:37

    Fam Van Geel:

    Jo Mo, Enno was gisteren jarig, ik denk dat je hem al niet meer terug kent als je weer terug bent, zo groot word tie al. Natuurlijk duimen we als je tentamens hebt met z'n allen. Kom je trouwens nog op mijn feesie 28 april of ga je dat niet meer redden. Nee hoor was maar een grapje.
    Leuk weer eens wat je te horen. En volhouden natuurlijk daar. Gr. de Geeltjes

  • 16 April 2007 - 08:33

    Pap,mam,orry:

    schandalig!!!!!!!!!(haha)we wachten ook al heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel op de fotos. DIKKE KUS van ons en een knuffel van Monty.

  • 16 April 2007 - 08:37

    Juud:

    Eeeeeeeeey Mo,

    Wat fijn om te horen dat het allemaal erg goed met je gaat!
    Het klinkt allemaal erg spannend en leuk!
    Hier in Nederland gaat het allemaal zo zijn gangetje. Prima dus!
    Heel veel succes met je tentamens!
    Ik kijk uit naar je volgende bericht en foto's????

    Dikke kus Juud!

  • 16 April 2007 - 08:39

    Anne:

    Jeujjjj eindelijke weer een berichtje :D!
    Fijn om te horen dat je het zo naar je zin hebt meid!

    En vet cool dat je eindelijk mensen hebt gevonden waar je ongegeneerd verstoppertje mee kan spelen...hahaha!

    Heel veel succes met de tentamens lieverd! Hoop snel weer wat van je avonturen te lezen!

    Ik mis je enorm!!

    Liefs en een heleboel dikke zoenen!! xxxx

  • 16 April 2007 - 08:41

    MeL:

    FOTO'S FOTO'S FOTO'S FOTO'S FOTO'S FOTO'S FOTO'S FOTO'S FOTO'S FOTO'S FOTO'S FOTO'S FOTO'S FOTO'S FOTO'S FOTO'S FOTO'S FOTO'S FOTO'S FOTO'S FOTO'S FOTO'S FOTO'S FOTO'S FOTO'S FOTO'S FOTO'S FOTO'S FOTO'S FOTO'S FOTO'S FOTO'S FOTO'S FOTO'S FOTO'S FOTO'S FOTO'S FOTO'S FOTO'S !!!!!!
    word helemaal gelukkig van je verhaaltje :)

  • 17 April 2007 - 12:39

    Jannes:

    Heej lief!
    eindelijk weer een bericht! te gek! Ik dacht al; 'is ze verstoppertje aan spelen ofzo?' ;)
    Heerlijk verhaal! Juicy details hoor ik wel weer via de mail ;)

    ik mis je!!!

  • 18 April 2007 - 15:20

    Joann:

    1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 wie niet weg is is gezien kiekeboe!!! Hoi lief nichtje van ons wat een geweldig verhaal weer om te lezen en wat super dat het zo goed met je gaat! Heb je al een beetje de kriebels voor volgende week? Het komt allemaal goed geloof me maar!! Vond het heel erg leuk om je ff te zien via de webcam en bij te kletsen zo leek je voor heel even toch weer dichtbij! Hier gaat het ook goed!! Ik denk dat je van je ouders het goede nieuws wel hebt meegekregen dat de kuur aan slaat we waren helemaal door het dolle!! Om het goede nieuws te vieren zijn we naar de mc donalds gegaan en ben ik weer begonnen met motorrijden!! Eerste rit samen met paps helemaal leuk de foto's sturen we naar jouw hotmail kan je ons bewonderen op de harley!! Heb ook weer paardgereden ook daar volop van genoten!! Een vraag namens paps of hij de rw bladen voor je moet bewaren? Nou lieve mo verder is er weinig spectaculairs gebeurt hier dus we zien elkaar op de verjaardag van pietje weer oke hi hi?! Meid zet hem op volgend week je kunt het en we denken aan je!!! Tot gauw lieve mo dikke kus van Cas en Joann

  • 19 April 2007 - 14:52

    JOSHUA:

    ik ga geen hele verhaal typen wat ik wel weet is dat ik je mis:S kus JOSH

  • 19 April 2007 - 19:57

    *Gil:

    Eeey moowtjuh!! yeah weer een verhaaltjuh op je site haha;)...maaruh egt weer leuk jouw weer gezien te hebben op de cam..en op msn;)maar leuk dat je daar in china die plaatjuhs heb mogen bezichtigen hihihi..wat een ervaring hahahah;)..mja en ownja..ik moest gelijk aan jouw denken..binnenkort hier in het kikkerlandjuh is er een festival "emporium" had ik gehoort, met sidney,don diablo,erick e...en al die gastjuh..met 7 podiums ofsjow aan water...maar nu komt ut...het thema van die grote festival is helemaal in het chinees..dus alles word daar opgezet met chinese dingen die draken ensjow.."china town"...toenk dat hoorduh moesk gelijk aan jouw denken ik d8..daar moet moana egt aanwezig zijn hahahaha..maarjah..moowtjuh!! veel plezier daar verders!! en goed leren daar en btw..de tiet goat egt snellekes voarbie eh??!!! haha..mja...dag pucca!!!(of is dat japans? hahah)..whatevaaahhh!!!..doeiii!!!! XxX Gillie (l)

  • 26 April 2007 - 16:36

    Peter:

    Heeeey Mo (of Alice)!

    Echt leuk dat je het zo enorm naar je zin hebt in China. Tja, als jij verstoppertje kan spelen daar dan zit het helemaal goed lijkt me! Succes met de tentamens (of heb je ze al gehad?) Enne... snel foto's erop zetten he!

  • 30 April 2007 - 14:27

    Jannie En Ben:

    Heb je met het verstopperje spelen ook je keyboard van dit weblog niet terug kunnen vinden of heb je het zooooo ontzettend druk op de univ. ? Geintje.
    Hier in Angerlo alles kits. Afgelopen zaterdag is het feestje van je oom Piet in de Uutkiek geweest Orry was daar de hoffotograaf met zijn Canon. Joann heeft nadien bij ons geslapen ( Cas ging nog naar een andere party in Arnhem )
    Ze zitten nu in Doesburg op een terrasje het feestje van Bea te vieren, en nu is Bowie hier .Jannie zit lekker in de zon en ik dacht jou maar even een berichtje te sturen. ( hoor je ook nog eens wat van ons ) Groeten uit Angerlo
    Oma,Jannie en Ben

  • 01 Mei 2007 - 11:11

    Romy:

    HEEEEEy lieverd, hoorde nu net pas mijn voicemail bericht!!!!!
    Nou hoop dat alles ok gaat fdaaaro. en hier gaat alles ook ok!
    MIS JE wel hoor schat!
    en koninginnedag was heel leuk! alleen had je dr bij moeten zijn!
    nou dikke kus (L)(L)(L)

  • 01 Juni 2007 - 07:56

    Gerrit En Derwy:

    Hey Mo.
    Van harte gefeliciteerd met je 22e verjaardag, we drinken vanavond wel een borrel op je. Fijn dat je het nog steeds naar je zin hebt, geniet nog maar even, je kunt al bijna weer met het aftellen beginnen.
    Een hele fijne verjaardag!
    groetjes van ons allemaal.

  • 01 Juni 2007 - 10:30

    Appie En Hennie:

    lieve nicht, van harte gefeliciteerd met je verjaardag.Geniet ervan, wy vieren het hier wel vanmorgen een smsje verzonden naar jou maar misschien niet aangekomen!Alles ok hier bij en met jou ook? Dikke knuffel van Appie en Hennie

  • 01 Juni 2007 - 11:01

    Jonkman:

    Hoi Moana
    Lang zal ze leven! 22 jaar,maar liefst weer! We kennen nog een chinees liedje voor je verjaardag :
    (op de wijs van happy birthday to you )
    Hanky panky shanghai
    Hanky panky shanghai
    Hanky Panky hanky panky
    Hanky panky shanghai
    Van harte gefeliciteerd en een fijne verjaardag gewenst door Herbert, Yvonne, Kees en Mel

  • 01 Juni 2007 - 11:50

    Mandy'tje:

    Liefje heeel erg gefeliciteerd met je 22e verjaardag!
    Ik heb je op je hyves ook al even gekrabbeld, maar voor de zekerheid hier nogmaals een felicitatie kus van mij.
    Ik denk aan je en heb zin om samen een flink feestje te vieren als je terug bent!

    Heeele dikke vette kus op je kop van mij!!!

  • 01 Juni 2007 - 17:08

    Rowan!:

    Heey Moana,
    Gefeliciteerd met je 22e verjaardag!!! Ik hoop dat het leuk is in China... Nog niet uitgekeken op het Chinese eten?? Nog veel succes daar en lekker feesten !!!(je verjaardag vieren)

    -XXX- Rowan!

  • 03 Juni 2007 - 09:58

    Jannie , Ben En Oma:

    Vanuit Angerlo de felicitaties met je verjaardag, gisteren de hele familie hier gahad i.v.m. 2 juni ( 30 jr. ) Als je nu eens naar me mailt (b.lebbink@hetnet.nl) wat of je precies op je stage adres moet uitspoken, dan kan ik wel eens een kennis van mij inschakelen voor eventuele bemiddeling. Die doet nl. zaken met Chinezen.Heel veel fun nog daar in Peking en tot horens.
    Angerlo

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Beijing

Moana

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 127
Totaal aantal bezoekers 13213

Voorgaande reizen:

16 Februari 2007 - 17 Februari 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: