Chinezen Kamikezen - Reisverslag uit Beijing, China van Moana Aaldering - WaarBenJij.nu Chinezen Kamikezen - Reisverslag uit Beijing, China van Moana Aaldering - WaarBenJij.nu

Chinezen Kamikezen

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Moana

26 Februari 2007 | China, Beijing

Voor mijn fans: I'm back! En sorry dat het zo lang duurde... Maar ik denk dat als ik te vaak een bericht plaats dat de lol er ook snel vanaf gaat.
De reacties waren echt geweldig! Allemaal heel erg bedankt!

Nou nu natuurlijk mijn avonturen...
Eigenlijk kan ik mij heel erg slecht herinneren wat ik allemaal heb gedaan de afgelopen week. Van mijn plan om allemaal dingen te ondernemen in de eerste week is natuurlijk helemaal niets van terecht gekomen. Het had eigenlijk ook weinig zin, want de meeste restaurants en bezienswaardigheden waren gesloten vanwege het Chinese Nieuwjaar.
Wel ben ik met een vriend naar de Lama Tempel geweest. Het was poepiefloepie druk!!! Poeh!! Het was echt een weg banen tussen alle Chinezen die zaten te bidden voor een goed nieuwjaar. Natuurlijk vielen wij daar tussen erg op en moesten dan ook meerdere malen poseren voor een foto met de Chinese family.

Ik ben erg blij dat mijn klasgenoten er nu ook allemaal zijn. Al die internationale studenten zijn hartstikke aardig, maar soms heb je gewoon even zin in iemand om je heen die je goed kent. En ook al dat Engelse gelul word je soms echt niet goed van!
Toch hebben ze me erg goed opgevangen de eerste week.

Er zit ook een heel jong Turkmenistan's echtpaar. Zij is net 19 en wil heel erg graag Engels leren, dus kwam ze op mijn kamer oefenen. En als dank werd er overheerlijk voor mij gekookt! Tja.. wat dat betreft word ik hier echt op handen gedragen!

Donderdag begint het echte leven en daar kijk ik ook wel heel erg naar uit. Alleen is alles hier zoooo duur geworden! Het schoolgeld is 700 euro en voor maar 4 maanden!! En dat terwijl ze in Maastricht ook vrolijk om schoolgeld blijven vragen... Sjongejonge.. ik word ook maar lerares.

Niet alleen de school is duurder geworden, maar ook het leven hier. Natuurlijk had je dat wel kunnen verwachten, maar het heeft wel hele grote sprongen gemaakt in die krappe 2 jaar. Een tas kost nu al 6 Euro en dat wil ik er gewoon niet voor neer leggen.. dus ben ik boos weggegaan hahaha.

Ach ja.. mensen het wordt weer tijd om er een einde aan te breien.. Nou laat lekker weer wat van je horen, want dat maakt mij blij! Mis jullie en natuurlijk een dikke x voor iedereen van mij uit China!!!!!

  • 26 Februari 2007 - 15:45

    Mam Pap Orry:

    arme student uit holland(haha)we zijn erg blij voor je dat je klasgenoten er ook zijn dikke knuffel van ons

  • 26 Februari 2007 - 18:10

    Hennie En Appie:

    Gelukkig dat de Turkmenen nog voor je koken, dat scheelt weer!
    We leven met je mee en vinden het allemaal ook erg spannend! Dikke kus!

  • 26 Februari 2007 - 19:56

    Jannes:

    Haiii schat! ben blij dat het goed gaat! spreek je snel!

    KUS

  • 27 Februari 2007 - 09:55

    Romy:

    heey lieve moowtje, nfijn dat et zo goed met je gaaat daar! hihi moet vaak aan je denken als ik dan weer iets zie over china haha!hier gaat alles gewoon zijn gangetje hihi koud enzo en regen.Ik heb je nog geprobeerd te bereiken maar het lukt niet :S nou ik ga er weeer vandooor! hele dikke kus (L) en veel succes op school!

  • 28 Februari 2007 - 12:15

    Anne:

    Hey meis,

    Fijn om te lezen dat het nog goed met je gaat en dat je het naar je zin hebt! Ik zal binnenkort ff een wat langer mailtje naar je sturen!!
    Mis jou!!!
    Dikke zoen xxxxxx

  • 28 Februari 2007 - 12:45

    Nora:

    Hai hai,
    Echt super dat het goed gaat met je en erg leuk om je verhalen te lezen. Ik kijk er naar uit om de volgende berichten te lezen!!! In ieder geval, het gaat je goed en je krijgt de groeten van allen vanuit hier!!! Tot snel en heel veel suc6, maar ook vooral nog heel veel plezier!!!!

    Dikke kus en knuffel
    Nora (en de rest van hier)

  • 01 Maart 2007 - 10:20

    Julienne:

    Hihi, grappig dat mensen foto's van jullie willen maken! :)
    Kan me inderdaad wel voorstellen dat het prettig is de rest nu ook daar is; steeds maar vreemden om je heen is vast ook niet fijn.
    Oh trouwens, over het schoolgeld daar... je voelt je vast beter als je weet hoeveel wij voor onze paar maanden in Japan moeten betalen! Weet niet of je het al wist, maar als niet; het is meer dan het dubbele (!!). :'(
    Veel plezier verder daar en tot later :)

    Groetjes!

  • 01 Maart 2007 - 19:45

    Fam. Geel :

    leuk om te horen wat je allemaal te vertellen hebt hier gaat alles zijn gangetje heel veel regen dus lekker nat . ivar krijgt volgende week de uitslag van de cito dus nog een weekje wachten dikke kus van ons alle vier

  • 13 Maart 2007 - 09:11

    MeL:

    he moowtje, hoe bevalt de studie? en laat je niet gek maken door die verkooplui he, gewoon afdingen!!!:)
    mis je...

  • 13 Maart 2007 - 09:13

    MeL:

    ow en had je mama gebeld voor het adres om de post door te sturen en die vertelde me dat het weer niet echt mee zit... heb vervelend niews, hier schijnt het zonnetje al een paar dgen bij een graad of 15! we gaan wel languit in ons parkje liggen zodra je terug bent..hihi

  • 15 Maart 2007 - 19:18

    De Geeltjes:

    Jo Mo, Even weer wat van laten horen. Weer is nu prima hier, Ivar heeft zijn Cito binnen, 543 , en ook nog 3 punten hoger dan zijn broer. Laat gauw weer wat horen!! P.s, als je gaat web-cammen, let us know, doen we mee. Jo, groeten Piet en de Geeltjes.

  • 16 Maart 2007 - 12:44

    Roel Burgers:

    hee hee... gaat het nog goed daar? Kom maar op met de mooie verhalen! Enne... ik mis eigenlijk de vele vele fotos! :) groetjes

  • 16 Maart 2007 - 23:24

    Hanny:

    Ben net terug van een avondje Waag met o.a. je moeder. Toch niet hetzelfde zonder jou (ha-ha)! 't is bijna ochtend bij jou, een héél fijn week-end! dikke kus

  • 22 Maart 2007 - 13:23

    Jonkman:

    Nou nou onze kleine buurmeid in het verre china. Lijkt ons een leuk land ..maar al die chinezen. Over dat salaris van die leerkrachten kunnen we je na de vakantie wel het één en ander vertellen....denk dat je als chinese tolk beter af bent.

    Hé, de groeten en succes met je eigen studie en natuurlijk lots of fun met al die chinezen !

    fam. Jonkman

  • 25 Maart 2007 - 15:42

    Juud:

    Lieve Mo!

    Hoe gaat het met je? Het je het nog naar je zin? Spannende dingen meegemaakt...?

    Veel liefs Juud

  • 28 Maart 2007 - 15:34

    Joann:

    Hoi lief nichtje van ons sorry dat het ffduurde voordat je wat van ons hoord maar beter laat dan nooit toch? We zijn erg blij te horen dat het zo goed met je gaat daar in het verre china. We hebben ook meegekregen dat je la een zeven hebt binnengehaald we zijn echt super trots op je meid!!! Gefeliciteerd met je broer ook alweer 18 wat gaat het hard! Wat horen wij nu voor een spannend verhaal over jouw haarextensions beviel het niet zo goed hi hi! hou het maar lekker kort is makkelijk en het staat je ook nog eens hartstikke goed! Ik hebtrouwens samen met je moeder de foto's gezien die je bij roel hebt laten maken ze zijn echt super gaaf geworden we zijn wel trots op ons knappe nichtje hoor!! Hier gaat alles zijn gangetje het is op dit moment super mooi weer ben zelfs al een beetje bijgekleurd zegt men. Gelukkig ben ik alleen maar moe van de chemo dus wandel er nog wel aardig door heen mag niet klagen! Leuk trouwens om al die reacties te lezen en vanaf nu beloof ik je dat ik veel vaker iets van me gaat laten horen want ik krijg er nog schik in ook om achter de computer te zitten hi hi begin het bijna te snappen!! Nou lieverd ik stop er weer mee hou vol daar en geniet ervan en tot heel erg snel!!! EEn hele dikke kus en knuffel van Cas en Joann!!!

  • 31 Maart 2007 - 10:11

    Mel:

    hoi moana
    gaat het goed met jou met mij gaat alles goed ik ga vamiddag paardrijden.
    rijden ze in china ook paard.
    is het eten daar lekker.


    groetjes mel

  • 31 Maart 2007 - 10:13

    Mel:

    het berichtje was van je buurmeisje
    want ik zag dat er nog een mel was

    doei mel

  • 02 April 2007 - 19:11

    Romy:

    haii lieve mo!
    Hoe gaat ie daar allemaal? vast erg aan et feesten en vooral bezig met je project hihi!
    heb je nog geprobeerd te bereiken, maar tevergeefs:S kweet ni
    Nou veeeeeel plzier daaaro!
    en een dikke kus en knuffel mij

  • 02 April 2007 - 19:12

    R:

    ow enne komen er nog fotoooos ofzo op? hihi xxxxxxxx

  • 07 April 2007 - 17:03

    Martina:

    heeeee schatje,
    het is echt heel leuk om te horen dat je het zo ontzettend naar je zin hebt en ik mis je onwijs heb je al een paar keer gesmst maar ik denk dat je het niet ontvangen hebt. hier is het saai en niet leuk ik heb je foto naast me bed ingelijst (die van vorigjaar op mosaqua, wij 2 met een zonnebril op, waar we zoveel op elkaar lijken)zo kan ik je toch ff zien, maar meid ik mis je aanwezigheid enorm en elke keer als ik aan je denk krijg ik zo'n heinwee gevoel en voel de traantjes in me ogen. stom he, maar ja ik mis me meisje. ik had deze site ook niet dus heb ik emel ff gebeld hopend dat ze me iets over je kon vertellen, want ik heb niks meer van je gehoord. maar het gaat dus goed met je en volgens mij heb je het druk. moet je veel doen, en hoe ziet je dag eruit? weet je wat ik mis, zo lekker shoppen met jou of naar het strand zwemmen, uitgaan en l;achen ik kan niet wachten tot je weer terug bent, maar het duurt niet meer lang he? en me verjaardag die mis je ook he schat, nou dat is niet zo erg. ik ben echt bij om te horen dat je je goed voelt en naar je zin hebt en hab je ook al veel gezien? voel je je al thuis? ohh en de jongens? er heeft toch niet een of anderee chinees je hart veroverd en houdt je daar, dan zie ik je dus echt niet, nee he? maar ehhh how is love? ohh ik kan wel uren tegen je vertelen, emel die stuurt me je msn later door, wnt die heb je me niet gegeven was je zeker vergeten. dus dan zal ik je ff checken schatje.hele dikke kus, ammuseer je heb lol en vergeet me niet. hou van je en tot snel lieverd.

    dikke dikke kus van mij

    martina

    mua!!

  • 15 April 2007 - 09:00

    Dirk:

    Een aardig verhaaltje. Tot juli krijgen we nog 3 verhaaltjes van jou, als het in dit tempo doorgaat. Beter zo dan andersom.Hoi

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Beijing

Moana

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 102
Totaal aantal bezoekers 13213

Voorgaande reizen:

16 Februari 2007 - 17 Februari 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: